Dođite na predavanje prof. dr. sc. Nikčević: ‘Književni kanon, jučer, danas, sutra – moja polemika s njima’ u 19 sati u Zagrebu

Foto: Fah

Hrvatska paneuropska unija poziva na predavanje prof. dr. sc. Sanje Nikčević “Književni kanon, jučer, danas, sutra – Moja polemika s njima”, koje će se održati u četvrtak, 20. veljače 2020. u 19,00 sati, Jurišićeva 1a/I u Zagrebu.

Tema predavanja:

Umjetnički kanon je službeni popis najvrednijih djela povijesti i sadašnjosti koje dijeli cijela Europa. Predavanje će pokušati odgovoriti na pitanja:
• Tko je i kada odredio kanon?
• Prema kojim kriterijima: imanentnima samoj literaturu ili vladajućem svjetonazoru?
• Zašto je u Hrvatskoj Miroslav Krleža na vrhu kanona a gdje su drugi pisci?
• Zašto je danas vrijedna jedino književnost koja napada, ruši, prikazuje crnu sliku svijeta i beznađe?
• Zašto se svaka afirmacija smisla svijeta u umjetnosti smatra „podilaženjem publici“, a svaka afirmacija temeljnih ljudskih vrijednosti „laži“?
• Gdje je u današnjem kazalištu katarza koju je još Aristotel proglasio „svrhom kazališta“?
• Smije li kazalište biti lijepo/dobro/sveto?

Kratki životopis prof. dr. sc. Sanje Nikčević

Dr. sc. Sanja Nikčević (Varaždin, 1960.) živi u Zagrebu. Studirala, magistrirala i doktorirala na Filozofskom fakultetu u Zagrebu. Teatrologinja, kazališna kritičarka, redovita profesorica u trajnom zvanju na Akademiji za umjetnost i kulturu u Osijeku gdje predaje povijest drame. Dvostruka dobitnica Fulbrightove stipendije, aktivna u međunarodnim i hrvatskim strukovnim udrugama (od 2010.-2019. predsjednica Hrvatskog društva kazališnih kritičara i teatrologa, od 2014.-2018. članica Glavnog odbora Matice hrvatske, od 2015. predsjednica Odjela za kazalište i film Matice hrvatske).

Uredila pet antologija hrvatske ratne i američke drame. Autorica je jedanaest autorskih knjiga o kazalištu od kojih su tri o američkoj drami (o subverzivnoj 1994, afirmativnoj američkoj drami 2003, te američkom kazalištu 2008). Hrvatska drama tema je knjiga: Što je nama hrvatska drama danas? (2008) i Druga slika hrvatskog kazališta ili izvan glavne struje, knjiga kritika (2016), a ratna drama tema je knjiga: Kako prikazati ljudske rane na sceni. Ratne teme u hrvatskoj, bosanskoj i angloameričkoj drami (2016) i Slika Domovinskog rata u hrvatskom kazalištu od svetišta do nametnute krivnje 2018.
Poznata je po ozbiljnim istraživanjima koja ruše mitove (o nepostojanju ratne drame ili o zabrani i neigranju Krleže u Hrvatskoj: Mit o Krleži. Krležoduli i krležoklasti u medijskom ratu, 2016.) i razotkrivanju nametanja trendova (Nova europska drama ili velika obmana). Potonja je knjiga dobila Brečićevu nagradu za kazališnu esejistiku 2006. te je prevedena na engleski, bugarski i slovački. Knjiga Kazališna kritika ili neizbježni suputnik dobila je 2011. Nagradu za najbolju esejističku knjigu Matice Hrvatske. Na Danima kršćanske kulture 2018. dobila je Nagradu Andrija Buvina za izniman doprinos kršćanskoj kulturi.

Godine 2000. odlikovana je Redom hrvatskoga pletera za doprinos razvitku i ugledu države.
U posljednje vrijeme istražuje odnos kazališta i svjetonazora te zagovara povratak katarze i pravo na lijepo/dobro/sveto u umjetnosti. Zato je pokrenula novu izdavačku kuću Citadela libri, specijaliziranu za kazalište i povijest, u kojoj objavljuje kvalitetna dramska djela što afirmiraju temeljne ljudske vrijednosti, kao i teoriju koja definira pojmove i daje odgovore na važna životna pitanja.

Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 50, 100, 200 ili više kuna. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Izvor: narod.hr