Festival radosne kulture završio nastupom najboljeg hrvatskog mješovitog zbora ‘Cantores Sancti Marci’

Za završni događaj drugoga izdanja Festivala radosne kulture organizatori su izabrali vrlo atraktivni nastup najboljega hrvatskog mješovitog zbora „Cantores Sancti Marci“, pod ravnanjem Jurice Petra Petrača.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kao okosnica koncerta odobrana je glasovita „Messe Solennelle“ modernoga francuskog skladatelja i orguljaša Jeana Langlaisa. Složenost partiture, neobičnost suzvučja i jedinstvena međuigra orgulja i zbora razlog su da se ovo poznato djelo izvodi relativno rijetko, pa je večerašnja izvedba predstavljala posebnu poslasticu za glazbene sladokusce, ali i za one koji su se prvi put susreli s Langlaisovim specifičnim atonalnim izričajem. Izvanredno precizna zborska izvedba pod nepogrešivim i suptilnim vodstvom mladoga dirigenta Petrača, kao kontrapunkt je imala nevjerojatno šarolik i ekspresivan kolorit orgulja u autoritativnoj izvedbi Pavla Mašića, kome je iznimno zahtjeva Langlaisova partitura, izvorno napisana za dvoje orgulje, omogućila da iskaže svoju gotovo bezgraničnu invenciju i duh vječno otvoren eksperimentu. Virovitičke su orgulje zablistale dosad posve nepoznatim sjajem, pokazujući koliko se bogatstvo boja kriju u tome do sad zanemarenom instrumentu.

Ostali je tijek koncerta bio ponajviše baziran na djelima francuskih skladatelja, čija je poveznica bila zajednička s Langlaisom – i Cesar Franck i Maurice Durufle bili su naime neko vrijeme na poziciji orguljaša pariške crkve Sainte Clothilde, ključnoga mjesta moderne francuske sakralne, osobito orguljaške i zborske glazbe. Tako je publika imala prigodu čuti vrlo gipku izvedbu Franckovoga Psalma 150, neobično bogato iznijansirani Durufleov klasični evergreen „Ubi Caritas“, te uvijek rado slušani „Panis Angelicus“, u kojoj je zablistala sopranistica Magdalena Bačanek.

Uz to su izvedene i dvije skladbe hrvatskih autora, Starcova „Preserve me, o God“, te Odakov „Svrši stopi molje“ u izvanrednoj izvedbi, koju su kao solisti posebnim bojama obojili altistica Sandra Crnogorac i mladi bariton Marin Čargo. Oduševljena je virovitička publika uspjela izmamiti i dva dodatka, najprije veličanstveni „Precious Lord“ u kojemu je dirigent Jurica Petar Petrač demonstrirao svoj nepogrešivi ukus i eksplozivni temperament, a nakon toga uslijedio je i vehementni i prštavi Handelov „Aleluja“, koji je publiku podigao na noge.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Bila je to nezaboravna i gotovo neponovljiva glazbena večer u Virovitici, dostojna velikih koncertnih dvorana i glazbenih središta. Primjeren je to, ali i zasluženi pečat na svršetak ovogodišnjega Festivala radosne kulture, koji je svoju vjernu publiku tijekom dvaju dosadašnjih izdanja već naviknuo na velika uzbuđenja i neočekivana otkrića.

Preostaje samo da poželimo da će organizatori festivala i u sljedećim izdanjima uspjeti održati ovako visoku razinu glazbenoga programa, dostojnu festivala s daleko bogatijim budžetom i s puno zvučnijim imenom. Voljeli bismo da se Virovitica nastavi profilirati kao novo glazbeno središte, za što već posjeduje kompetentnu publiku, a od sada i vrlo zanimljiv instrument u prekrasnom ambijentu barokne ljepotice, župne crkve Svetog Roka.

Medijski je pokrovitelj festivala FRKA portal Narod.hr.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

narod_hr_medijski_pokrovitelj

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.