“Crkvi su potrebne đakonise (kao prijelaz žena prema svećenstvu), svećenici bi trebali biti oženjeni, a crkveni nauk o spolnosti izložen u Katekizmu Katoličke Crkve trebalo bi promijeniti i osuvremeniti”. Ovo su tri ključne ideje koje je u razgovoru za njemački magazin Bunte iznio predsjednik Njemačke biskupske konferencije biskup Georg Bätzing pokazujući sve veće odvajanje Njemačke biskupske konferencije od nauka Katoličke crkve.
> Evo što je Papa Franjo zaista rekao o homoseksualcima
Prema riječima limburškog biskupa, Crkvi je nužno potrebna „ženska snaga“. Stoga bi ređenje žena za đakonise bio „prvi korak“ prema ostvarenju njihove pune izjednačenosti s muškarcima u primanju sakramenta svetog reda, piše bitno.net
„Tradicija prema kojoj je muškarac uvijek prvi, više ne funkcionira. To se osjeti u našim zajednicama Potrebna nam je snaga žena i trebali bismo imati puno povjerenje prema njima“, kazao je biskup Bätzing. Dodavši kako bi celibat u Crkvi trebao biti stvar izbora, te kako bi oženjeni svećenici, po uzoru na Crkve Istoka, obogatili Crkvu.
Njemački biskup u raskoraku od nauka Katoličke crkve
Govoreći o crkvenom nauku o spolnosti, limburški biskup izjavio je kako su homoseksualni odnosi prihvatljivi. No, trebaju se ostvaruju u vjernosti i odgovornosti, a tada ne predstavljaju zapreku u odnosu prema Bogu, govori predsjednik Biskupske konferencije Njemačke. On je također naglasio kako u njegovoj biskupiji nitko neće izgubiti posao zbog svoje spolne orijentacije. Poručio je: „Nitko se ne treba bojati gubitka posla zbog svoje intimne privatnosti. To se mene ne tiče.“
Komentirajući nauk Katekizma o predbračnom spolnom moralu, biskup Bätzing složio se s primjedbom novinara da se ionako nitko ne pridržava Crkvenog nauka. Rekao je kako je potrebno „promijeniti nauk Katekizma po tom pitanju“, budući da je „seksualnost Božji dar, a ne grijeh“.
“Vrlo problematične i zavaravajuće tvrdnje njemačkog biskupa “
Izjave biskupa Bätzinga komentirao je za CNA Deutsch njemački teolog Martin Brüske. Ukazao je na vrlo problematične i zavaravajuće tvrdnje predsjednika BKNj: „Argumentacija biskupa Georg Bätzinga je vrlo varljiva. On tvrdi kako Katekizam, a time i tradicija Crkve, na određeni način spolnost smatraju grešnom. Želio bih ga upitati: Gdje je pronašao takvu tvrdnju u Katekizmu ili u crkvenoj tradiciji?“.
Kritika teologa
Brüske smatra kako se iskrivljenoj tvrdnji o „grešnoj seksualnost“ pogrešno suprotstavlja naglašavanje da je seksualnost Božji dar. I to kako bi se čitavo područje spolnog morala u potpunosti uklonilo iz etičkog promišljanja.
„Prema ovoj logici, više nije potrebno pojašnjavati ili razlikovati načine na koji se seksualnost prakticira. Više ne postoji razlika između seksualnost koja je svrha samoj sebi i one u kojoj je riječ o uzajamnom prihvaćanju.“
> Slučaj suđenja finskoj zastupnici Räsänen zbog ‘homofobije’: Što Biblija kaže o homoseksualnosti?
> Kardinal Müller: Sinodalni put Crkve u Njemačkoj je u biti protukatolički
Njemački teolog podsjetio je kako se crkveni moralni nauk o spolnosti uvijek promatra u kontekstu bračne ljubavi muškarca i žene. On kaže: „Spolnost, kojom se muž i žena jedno drugomu predaju činima svojstvenim i isključivim supružnicima, nije nešto tek biološko, već zadire u samu jezgru ljudske osobe kao takve.“ (KKC 2361)
Prema riječima Martina Brüske, suvremena kultura u potpunosti je napustila stav prema kojemu je sakramentalni brak jedini prostor u kojemu muškarac i žena žive i prakticiraju svoju spolnost. Time je napušten evanđeoski nauk i radikalnost Kristova poziva koji je od ranoga kršćanstva predstavljao potpunu suprotnost kulturi onoga vremena.
Poljska biskupska konferencija i kritika
Razgovor s limburškim biskupom Bätzingom vrlo je znakovit i aktualan s obzirom na tijek Sinodalnog puta Katoličke Crkve u Njemačkoj. On izaziva sve više kontroverzi. Posljednja u nizu vijesti vezanih uz Sinodalni put koju smo objavili bila je ona o peticiji njemačkih vjernika upućenoj biskupima diljem svijeta, a u kojoj se upozorava na opasnosti shizmatičnih djelovanja unutar Crkve u Njemačkoj.
Koncem veljače, predsjedniku Njemačke biskupke konferencije pismom se obratio i predsjednik Poljske biskupske konferencije nadbiskup Stanislaw Gadecki, kritizirajući reforme koje predlaže njemački Sinodalni put.
Nadbiskup Gadecki upozorio je na iskušenja poduzetničkoga razmišljanja: Crkva u Njemačkoj gubi sve više vjernika i svećenika je sve manje. No, rješenje ne smije biti u smanjenju „kriterija za zapošljavanje“ i ukidanju celibata, smatra poljski nadbiskup. Prije će biti da je uzrok krize u tome što svećenici sve biše postaju puki stručnjaci za socijalna, migracijska i ekološka pitanja, za što celibat nije potreban. A vjernicima trebaju svećenici potpuno u službi Krista, upozorio je nadbiskup Gadecki.
Što je rekao Papa o temi civilnog partnerstva homoseksualnih osoba?
Inače, papa Franjo je o temi civilnog partnerstva homoseksualnih osoba govorio u više navrata, pa tako i u knjizi razgovora s Dominiqueom Woltonom “Politika i društvo” gdje je istaknuo: ”U Čovječanstvu, ne samo u Crkvi, brak znači muškarca i ženu. To se ne može mijenjati samo tako, a la belle etoile, iz hira! To se ne može mijenjati! Takva je narav stvari. To je tkao. Nazovimo to “civilna unija”. Nemojmo se igrati istinama… Nazovimo stvari njihovim imenom: brak, to su muškarac i žena. To je točan izraz. Istospolne parove nazovimo ‘civilnom unijom’”.
Što o homoseksualnosti kaže Katekizam Katoličke crkve?
Evo što Katekizam, izlaganje vjere i katoličkog nauka, kaže o homoseksualnosti:
2357
Homoseksualnost označava odnose između muškaraca ili žena koji osjećaju spolnu privlačnost, isključivu ili pretežitu, prema osobama istoga spola. Očituje se u vrlo različitim oblicima kroz vjekove i u različitim kulturama. Njezin psihički nastanak ostaje velikim dijelom neprotumačiv. Oslanjajući se na Sveto pismo, koje ih prikazuje kao teško izopačenje, predaja je uvijek tvrdila da su “čini homoseksualni u sebi neuredni”.
Protive se naravnom zakonu. Oni spolni čin zatvaraju daru života. Ne proizlaze iz prave čuvstvene i spolne komplementarnosti. Ni u kojem slučaju ne mogu biti odobreni.
2358
Nemali broj muškaraca i žena pokazuju duboke homoseksualne težnje. Ne biraju oni svoje homoseksualno stanje; ono za većinu njih predstavlja kušnju. Zato ih treba prihvaćati s poštivanjem, suosjećanjem i obazrivošću. Izbjegavat će se prema njima svaki znak nepravedne diskriminacije. Te su osobe pozvane da u svom životu ostvare Božju volju, i ako su kršćani, da sa žrtvom Gospodinova Križa sjedine poteškoće koje mogu susresti uslijed svojega stanja.
2359
Homoseksualne osobe pozvane su na čistoću. Krepostima ovladavanja sobom, odgojiteljicama nutarnje slobode, kadšto uz potporu nesebična prijateljstva, molitvom i sakramentalnom milošću, one se mogu i moraju, postupno i odlučno, približiti kršćanskom savršenstvu.
Tekst se nastavlja ispod oglasa