Najznačajniji svetopisamski tekst o svetom Mihaelu i ratu na nebu je iz knjige Otkrivenja. “Uto se zametnu rat u nebu koji je Mihael sa svojim anđelima morao voditi protiv Zmaja. Zmaj i njegovi anđeli prihvatiše borbu, ali je ne mogoše izdržati. I mjesta za njih više nije bilo u nebu. Bijaše izbačen veliki Zmaj, stara Zmija, koja se zove đavao – sotona, zavodnik cijeloga svijeta – bijaše zbačen na zemlju i bijahu zbačeni s njime njegovi anđeli” (Otkrivenje, 12,7-9).
Crkva od najstarijih vremena gaji prema svetom Mihaelu, jednom od trojice arkanđela, naročito štovanje i duboku pobožnost. To je zbog toga što je sveti Mihael bio taj koji se u trenutku iskušenja stao na čelo Nebeseke vojske protiv Lucifera i njegovih anđela. Zbog toga ga Crkva u borbi što se vodi protiv sila zla, a vodit će se do konca vremena, promatra kao svoga moćnog zaštitnika.
Bogoslužje u čast svetog Mihaela veoma zorno ističe trostruku djelatnost sv. Mihaela u službi Crkve. On je borac, molitelj i pratilac:
- Kao borac nam pomaže u borbi koju svatko od nas mora stalno voditiprotiv zla: bilo u sebi, bilo oko sebe, bilo protiv napasti palih anđela (zlih duhova).
- Kao molitelj nas zagovara i naše molitve poput miomirisnog kada prinosi Gospodinu.
- Kao pratilac nas prati na našim životnim putovima, posebno kao vođa nebeskih anđela čuvara kojeg ima svaki čovjek
Najznačajniji svetopisamski tekst o svetom Mihaelu i ratu na nebu je iz knjige Otkrivenja. “Uto se zametnu rat u nebu koji je Mihael sa svojim anđelima morao voditi protiv Zmaja. Zmaj i njegovi anđeli prihvatiše borbu, ali je ne mogoše izdržati. I mjesta za njih više nije bilo u nebu. Bijaše izbačen veliki Zmaj, stara Zmija, koja se zove đavao – sotona, zavodnik cijeloga svijeta – bijaše zbačen na zemlju i bijahu zbačeni s njime njegovi anđeli” (Otkrivenje, 12,7-9).
To je jedno od Ivanovih brojnih viđenja u knjizi Otkrivenja, a opisuje kako je na Nebu trajao rat.
Nebo i rat – zar je to moguće – zar može u Nebu biti zla?
Ivanovo viđenje puno nam toga može reći o tome kako je zlo ušlo među ljude, ali i kako se treba boriti protiv zla.
Tu dolazi Mihael koji pobjeđuje zlo, Lucifera, i baca ga na zemlju.
Tada se taj rat prenio na zemlju i on traje ovdje na Zemlji, među nama ljudima.
Nije to onaj rat na koji prvo pomislimo, da ljudi ratuju oružjem, već je to borba između dobra i zla. Osim Mihaela koji pobjeđuje zlo, isto čini i Isus, ali na sasvim drugačiji način – na križu. Kada se čini da Krist gubi, zapravo pobjeđuje. Svrstavamo se na stranu Onoga koji je pobijedio, želimo biti pobjednici i zato je ta borba važna.
Naš život na zemlji je borba.
Ta borba se odvija u nama samima. Ona počinje u našim mislima. Čovjek ocjenjuje što je dobro, ali pitanje je tko će nam pokazati to dobro. Vjerujemo da je izvor dobrote Bog. Ali živjeti prema Božjim zapovijedima nije lako i tada počinje borba. Borimo se da prevladamo ono ljudsko i uvidimo ono Božje u našem životu. Ako se na zlo odgovara zlom, stvara se neprestani lanac zla. Zato se zlo može pobijediti samo dobrim.
Misli preko riječi vode do djela, ona su vrhunac našeg djelovanja.
Katolik u današnjem društvu nije onaj koji će si prišiti etiketu na kojoj stoji “katolik” ili onaj koji je upisan u maticu krštenih. Katolik je onaj koji živi svoju vjeru djelima. Ne znači da je taj nepogrešiv ili ne može činiti zlo, već je svjestan da Bog može ispraviti zlo.
Rat o kojem govori sveti Ivan nikada ne staje. Moramo se odazvati i biti na strani dobra. Ne samo u teoriji, već konkretno.
A u svemu tome Bog nam šalje svakovrsnu pomoć, a jedna od njih je vojska anđela na čijem čelu stoji pobjednik: sveti Mihael arkanđeo.
Tekst se nastavlja ispod oglasa