Njemački institut: Facebookova virtualna valuta ‘Libra’ mogla bi smanjiti valutne rizike

Foto: fah

Virtualna valuta Libra koju planira uvesti društvena mreža Facebook mogla bi pozitivno utjecati na prekogranične transakcije, ocijenili su u petak u njemačkom institutu za ekonomska istraživanju IW sa sjedištem u Koelnu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tvrtke bi mogle ograničiti svoju izloženost tečajnom riziku jer je libra zapravo privatna globalna valutna unija, izjavio je u petak viši ekonomist za monetarnu politiku toga instituta Markus Demary.

“U librinoj mreži ne postoji rizik promjene tečaja. On je prisutan samo u transakcijama između libre i eura odnosno dolara”, dodaje Demary.

Upozorava ipak da nije moguće procijeniti hoće li libra biti uspješna, podsjećajući da bitcoin nije ušao u široku upotrebu već ga koristi tek malena i zatvorena zajednice koja teži anonimnosti.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“Nasuprot tome, Facebook koristi većina stanovništva za koju anonimnost i zaštita podataka nisu toliko važni”, ističe ekonomist IW-a.

Hoće li libra uspješno konkurirati euru i dolaru po Demaryju ovisi o tri faktora – sigurnosti, zaštiti podataka i broju korisnika.

Napominje također da su elektronički prijenosi u eurima trenutno iznimno sigurni, a zaštita podataka zajamčena, što s librom zasada nije slučaj.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.