Kako smanjiti kolesterol?

Foto: Pixabay

Procjenjuje se da 17,5 milijuna ljudi umire od kardiovaskularnih bolesti svake godine, a jedan od glavnih čimbenika rizika su upravo povećane masnoće u krvi.

Masnoće u krvi se mogu podijeliti na kolesterol i trigliceride.  Obje molekule su od životne važnosti za naš organizam i obavljaju mnoge vitalne funkcije, ali njihov suvišak može doprinijeti većoj vjerojatnosti srčanog ili moždanog udara. 

Naime, višak masnoća taloži se u stijenkama krvnih žila te s vremenom nastaju aterosklerotski plakovi. Krvne žile se sužavaju, a dijelovi plaka se mogu otkinuti te uzrokovati kardiovaskularne događaje kao što su srčani ili moždani udar.

Mnogo je različitih čimbenika rizika za nalaz povišenih masnoća u krvi te ih je potrebno uzeti u obzir kod prevencije i liječenja. Mogući uzroci mogu biti: genetska predispozicija, prehrana bogata zasićenim masnoćama i ugljikohidratima, pretilost, uzimanje nekih lijekova, alkohola, trudnoća, kao i određene bolesti kao na primjer: šećerna bolest tipa 2, bolesti štitnjače ili neke autoimune bolesti.

Posebno je važno korigirati prehrambene navike. Poželjno je uzimati što više voća i povrća, vlaknaste hrane, ribe i peradi te hranu kuhati, pripremati na roštilju ili u posuđu koje ne zahtijeva primjenu puno masnoće. 

Nasuprot tome, valja izbjegavati masnu, prženu i pohanu hranu, punomasne mliječne proizvode, više od četiri jaja tjedno, proizvode od bijelog brašna, kolače, komercijalno proizvedene kekse i slatkiše itd.

Cijeli članak pročitajte na Krenizdravo.hr.

Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 50, 100, 200 ili više kuna. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Izvor: narod.hr/krenizdravo.hr