Blizanci Marko i Luka Bosančić, maturanti Elektroindustrijske i obrtničke škole u Rijeci, svoj su maturalni rad ugradili u senzornu sobu Caritasovog doma „Sveta Ana“ – sigurne kuće za žene i djecu žrtve obiteljskog nasilja.
Senzornu sobu odnosno igraonicu opremili su u četvrtak, 4. svibnja uređajima, senzornim elementima uz pomoć nastavnika Tomislava Damjanovića. Zadatak učenika bio je montirati i uključiti svu opremu te znati kako ona radi, javlja Riječka nadbiskupija.
Luka i Marko iskazali su zadovoljstvo sudjelovanjem u projektu koji, osim što im je važan za završetak školovanja, donosi dobrobit i drugoj djeci.
Riječ je o posebnim audio-vizualnim uređajima koji se aktiviraju senzorima i tako stvaraju osjetilne efekte u prostoriji, umiruju i opuštaju.
Cijeli je projekt dio programa „TEENS FOR KIDS“ koji potiče interakciju škole i lokalne zajednice, a financira ga Ministarstvo znanosti i obrazovanja u sklopu preventivnih programa škola.
Voditeljica školskog projekta, vjeroučiteljica Marijana Medanić, podsjetila je da je vrijednost projekta 20 tisuća kuna od čega je otprilike 13 tisuća izdvojeno za nabavu senzornih elemenata i opreme dok je preostali dio bio namijenjen za edukaciju i financiranje opreme koja će učenicima u budućnosti koristiti u radu.
Ovo nije prva suradnja
„Projekt je poticaj i budućim maturantima koji već proučavaju razne elektroničke uređaje i smišljaju na koji bi način mogli nekome koristiti“, rekla je vjeroučiteljica.
Podsjetila je i kako ovo nije prva suradnja škole i doma „Sveta Ana“ čiji je osnivač Caritas Riječke nadbiskupije. Projekt uključuje i predavanja o prevenciji nasilja u adolescentskim vezama i prevenciji nasilja u obitelji. Instalacijom su iznimno zadovoljni i djelatnici doma „Sveta Ana“ što je potvrdila i ravnateljica Željka Frković.
Soba je namijenjena za igru s djecom jer svjetlost i zvukovi umiruju i opuštaju, a uz njih se mogu izvoditi i različite vježbe ili učiti uz igru.
Uz poticajnu multisenzornu okolinu potiče se cjelokupni razvoj djeteta, samostalnost u svakodnevnim aktivnostima i njihova socijalizacija, te jača samopouzdanje i pozitivna slika o sebi.
Prostor će se moći koristiti i u radu s adolescentima koji pokazuju probleme u ponašanju kao i probleme poremećaja pažnje i koncentracije. U radu s odraslima audio-vizualni efekti upotrebljavaju se kao dio terapijskih programa u tretmanu trauma i akutnih težih emocionalnih stanja.
Tekst se nastavlja ispod oglasa