Marijana Petir, hrvatska zastupnica u Europskom parlamentu intervenirala je na Odboru za ženska prava i ravnopravnost spolova vezanu uz Prijedlog rezolucije o osnaživanju djevojčica obrazovanjem u Europskoj uniji istaknuvši kako smatra vrlo problematične točke u kojima se izravno poziva djevojčice i dječake da isprobavaju nove uloge, te se u nekoliko točaka govori o promjeni njihovog identiteta.
“U ovoj rezoluciji smatram pozitivnim isticanje vrijednosti obrazovanja i rada za žene; obrazovanje dječaka za poslove iz kojih su tradicionalno isključeni; potrebu za povećanjem broja žena u znanosti, inženjerstvu, tehnologiji; poticaj na odabiranje nestereotipnih zanimanja; poticanje programa za integraciju migranata kako djeca ne bi napuštala školovanje; jednak pristup tehnologijama; dostupnost digitalne pismenosti djeci u ruralnim područjima; borbu protiv seksizma”, rekla je dodavši: “Ocjenjujem važnim poruke ove rezolucije koje se referiraju na obrazovanje kao jedno od temeljnih ljudskih prava koje mora biti dostupno svima pod jednakim uvjetima, da djevojčice i mlade žene treba poticati da razbijaju stereotipe o muškim i ženskim zanimanjima, te da se treba boriti protiv diskriminacije na temelju spola”.
“No, u ovom prijedlogu pronalazim i vrlo problematične točke, a tu posebice mislim na točke 10. i 11. u kojima se izravno poziva djevojčice i dječake da isprobavaju nove uloge, te se u nekoliko točaka govori o promjeni njihovog identiteta. Ravnopravnost žena i muškaraca snažno podržavam i za to se zalažem, ali potpuno zatiranje razlike između njih i poziv na zamjenu uloga i odabir drugog rodnog identiteta, a ne onog u kojem su rođeni je nešto sasvim drugo što mi je neprihvatljivo”, naglasila je te dodala: “Razlike između muškaraca i žena treba promatrati s punim poštovanjem omogućujući stvaranje jednakih prilika i uvjeta i za muškarce i za žene. U tom smislu treba i djeci, neovisno o spolu, omogućiti jednak pristup školovanju obrazujući ih pritom da svoj identitet grade u komplementarnosti s identitetom osobe drugog spola”.
“U djevojčica treba graditi samopouzdanje i poticati ih na obrazovanje i rad kako bi što više razvijale vlastite sposobnosti, a ne na brisanje seksualnih razlika jer ih nismo naučili kako se s njima suočiti. Pozivam izvjestiteljicu da revidira točke 10. i 11. jer one ne doprinose jednakopravnosti između muškaraca i žena, već su jasan znak rodne ideologije i vode zatiranju naših posebnosti i identiteta”, zaključila je.
Ovaj tekst je sufinanciran sredstvima Fonda za poticanje pluralizma i raznovrsnosti elektroničkih medija.
Tekst se nastavlja ispod oglasa