Skandal s emisijama štetnih plinova predstavlja rizik za njemačko gospodarstvo

Foto: Fah

Upletenost njemačkih proizvođača automobila u skandal s krivotvorenjem podataka o emisijama štetnih plinova predstavlja rizik za najveće europsko gospodarstvo, upozorava ministarstvo financija, napominjući da trenutno nije moguće brojčano iskazati tu prijetnju.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Skandal je izbio prije gotovo dvije godine nakon što je automobilski div Volkswagen priznao da je krivotvorio podatke o emisijama štetnih plinova iz dizelskih automobila na testovima u SAD-u.

U najnovijem mjesečnom izvješću o stanju u gospodarstvu njemačko ministarstvo financija svrstalo ga je među rizike po gospodarske aktivnosti, zajedno s britanskom odlukom o izlasku iz Europske unije i američkom protekcionističkom trgovinskom politikom.

“I dalje su prisutni rizici povezani s konkretnim modusom Brexita i budućom američkom trgovinskom politikom”, navode u ministarstvu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“Tome valja dodati i takozvanu dizelsku krizu koja bi trebala biti okarakterizirana kao novi rizik za njemačko gospodarstvo iako njezine posljedice trenutno nije moguće brojčano izraziti”, ističu u najnovijem izvješću, objavljenom u ponedjeljak.

Automobilska industrija najveća je izvoznička grana njemačke privrede i zapošljava oko 800 tisuća radnika.

U drugom je tromjesečju najsnažniji poticaj 0,6-postotnom rastu aktivnosti dala snažna javna i potrošnja kućanstava. Trgovinska je razmjena neto zakočila rast budući da je izvoz porastao slabije od uvoza.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U ministarstvu također očekuju nastavak uzlaznog trenda u industriji u trećem tromjesečju, potkrepljujući prognozu snažnim narudžbama i optimističnim očekivanjima kompanija.

Izglede za gospodarstvo mogla bi pak zasjeniti dizelska kriza, upozoravaju. S obzirom na važnost automobilske industrije, njezine posljedice moraju srednjoročno biti okarakterizirane kao rizik za trendove u ukupnom gospodarstvu, poručuju iz ministarstva.

Početkom mjeseca političari i čelnici autoindustrije postigli su dogovor o izmjenama softvera na 5,3 milijuna dizelskih automobila kako bi se smanjilo zagađenje i popravio narušeni ugled industrije.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Europski regulatori pokrenuli su pak odvojeno istragu na temelju optužbi o nedopuštenom udruživanju skupine njemačkih proizvođača automobila radi ograničenja tržišnog natjecanja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.