Anđelko Milardović: Ovo je predstava s minimalnim sadržajem

Kako dani odmiču i približava se kraj izborne kampanje – sredstva i metode sve se manje biraju. U emisiji ‘U mreži prvog’ HRA kampanju su analizirali prof. Smiljana Leinert Novosel i politolog Anđelko Milardović.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“Prvi dio kampanje se razlikovao od drugog. Tada su se ljudi motivirali da izađu na izbore, a sada je fokus na diskreditaciji konkurentskog kandidata, a ne da se informiraju ljudi. Radi se o teškim uvredama s jedne strane, ali i nespretnim odgovorima s druge strane”, kazala je Leinert Novosel te dodala kako to zagađuje javni prostor što uopće ne pridonosi kvalitetu na temelju koje bi mogli donositi odluke.

“Pokazuju kako je naše društvo podijeljeno i kako jednom kad prođe 11. siječnja moramo živjeti s time što smo slušali prethodni tjedan, a to su izrazito teške uvrede s jedne strane, ali i nespretne odgovore s druge strane”, napomenula je rekavši kako to ničemu ne pridonosi – ni razvoju demokracije, niti kvaliteti javne komunikacije.

Pojasnila je da stranke počinju u drugom krugu provoditi neku svoju kampanju – one na sebe počinju preuzimati “negativni dio kampanje” i zapravo se sve to svodi na obračun stranaka.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“Na kraju kandidati pokušavaju opravdati ili osuditi poteze one druge strane. Na neki način kao da je dogovoreno da će se ipak probati taj prljavi dio kampanje i prepustiti strankama kako bi kandidati bili pošteđeni. No, na kraju se prelijeva takvo ponašanje na imidž kandidata – to je nemoguće spriječiti”, naglasila je Leinert Novosel.

Dodala je kako je Josipovićev nastup “miran i profesorski” te premalo mobilizacijski. Kod Grabar Kitarović je upravo suprotan. Zaključila je kako će “trka” za Pantovčak biti neizvjesna do samog kraja. Nije željela prognozirati rezultat izbora.

“Ovo je predstava s minimalnim sadržajem, na pragu sotonizacije i mesijanskih ideja”, poručio je Milardović te dodao kako su mesijanske ideje Ive Josipovića koji u u 85. minuti nogometne utakmice koja se zove Republika Hrvatska sa svojom inicijativom za nekim promjenama.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“Pitamo se zapravo što je radio u proteklih pet godina mandata te na temelju čega traži drugi mandat i imali li pokriće za drugi mandat”, upitao je te dodao: “A s druge strane kampanja je obojana strančarenjem i nema repubikanskog duha. Republikanski duh bi se morao iskazati kod svakoga kandidata u smislu zastupanja općeg dobra, javnoga interesa, građanskih vrlina. Nedostaje snažnoga općega interesa u kampanji i nedostaje integracijskog kapaciteta”.

Pojasnio je kako je ovo formalno, po Ustavu, predsjednička kampanja, no sadržajno se kampanja vodi kao da su parlamentarni izbori.

“Radi se o predsjedničkim izborima a obećanja su kao da se radi o parlamentarnim izborima – zaobilazi se sadržaj okvira predsjedničke kampanje koji bi trebao biti kompatibilan s ustavnim ovlastima predsjednika Republike”, rekao je.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Istaknuo je kako je Zoran Milanović veći uteg Josipoviću, nego što je to Ivo Sanader Kolindi Grabar Kitarović.

“Josipović neće moći provesti svoj program ustavnih promjena, jer ima Milanovića kao protivnika kojemu to nije u interesu. U slučaju pobjede Grabar Kitarović bit će poteškoća unutar funkcioniranja izvršne vlasti. Građani na ovim izborima biraju kompilaciju pravednosti i druge republike i neizvjesnosti”, dodao je.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.