Od 1. ožujka 2023. godine Hrvatska je preuzela predsjedanje Međunarodnim savezom za sjećanje na holokaust (IHRA). Plenkovićeva vlast odmah je uspostavila Nacionalno koordinacijsko tijelo za predsjedanje IHRA-om. Strani „prijatelji“ Andreja Plenkovića ukazali su na „veliku odgovornost i veliku priliku“ Hrvatskoj koja će tako biti „svjetski lider sjećanja na holokaust.
> Nikola Banić i M. Koić: Uputnik Plenkovićevog ministra Fuchsa za jasenovački mit
Na mrežnoj stranici Javne ustanove Spomen-područje (JUSP) Jasenovac 18. ožujka 2023. godine objavljena je vijest da Europska mreža za sjećanje i solidarnost zajedno s partnerima iz Hrvatske i Njemačke poziva srednjoškolske nastavnike da zajedno s učenicima sudjeluju u „inovativnom projektu „Sound in the Silence“ koji spaja povijest s umjetnošću.“ Nakon njemačkog izdanja hrvatski dio projekta trebao bi se održati u Jasenovcu sredinom listopada. Slično kao u slučaju s Fuchsovim uputnikom tako je cilj i u ovom „inovativnom projektu“ utjecaj na mlade. Među glavnim sudionicima ovog projekta je Documenta – Centar za suočavanje s prošlošću čija je voditeljica Vesna Teršelič pa to ukazuje na znanstvenu razinu. Documenta je dio RECOM-a, mreže sličnih „regionskih“ boraca za bolju prošlost propale Jugoslavije u kojoj je službeni broj bio 700 tisuća ubijenih u Jasenovcu.
Marksističke floskule i nedostatak pijeteta prema žrtvi
Novogovorni opis „inovativnog“ projekta suštinski istovjetan marksističkim floskulama spominje „kreativnu obradu znanja o teškim činjenicama iz prošlosti i sadašnjosti pomoću zvuka, plesa i kreativnog pisanja.“ Kakav je to mentalni sklop kreatora „inovativnog projekta“ kad prodaju priču prema kojoj činjenice nisu put k istini, već kreativno izmišljanje? Spominjanje plesanja u ovakvom kontekstu pokazuje potpuni nedostatak pijeteta prema bilo kojoj žrtvi. Očito pijetet i istina baš i nisu namjera ovog globalističkog projekta.
Projektom je predviđeno da se na radionicama osmisli završni nastup koji će pripremiti učenici pod vodstvom umjetnika. Kad nedostaje argumenata, preostaje prividna stvarnost u ovom slučaju pod krinkom umjetnosti. Umjesto činjenica važniji je teatar sjena.