Žene su puno manje vidljive u medijima od muškaraca, pokazala je posljednja studija Globalnog projekta media monitoringa (GMMP), prenosi BBC u ponedjeljak.
Istraživanje je otkrilo da žene sastavljaju samo 24 posto ljudi o kojima se čuje u vijestima, unatoč tome što čine pola svjetskog stanovništva.
Sarah Macharia iz GMMP-a izjavila je da situacija nije puno bolja nego što je bila prije 20 godina kada je studija pokrenuta.
Ona je rekla da će trebati “barem tri četvrtine stoljeća” da se postigne paritet među spolovima.
“Godine 1995. žene su činile 17 posto intervjuiranih ljudi i subjekata vijesti u usporedbi s 24 posto danas”.
U izvješću se navodi da digitalni mediji imaju sličnu podjelu po spolovima – žene se pojavljuju samo u četvrtini online vijesti i tweetova diljem svijeta.
Neka područja izvještavanja su bolja od drugih što se tiče ravnoteže spolova. Žene se češće pojavljuju u pričama o znanosti i zdravlju nego, na primjer, o politici.
Postoje i velike regionalne razlike. Žene su najvidljivije u vijestima u Sjevernoj Americi, a najmanje u onima na Bliskom istoku.
U izvješću se pohvaljuje Latinska Amerika zbog povećanja broja novinarki i voditlejica. Godine 2000., samo 28 posto žena bilo je u tim ulogama, dok je danas, 15 godina poslije, 43 posto.
Macharia smatra da postoje širi kulturni razlozi za tu promjenu. “To je svjetska regija koja ima najveći udio žena na čelu vlada i energične feminističke pokrete”, kazala je.
S druge strane, čini se da u Sjevernoj Americi pada broj žena koje rade u medijima. Godine 2005. u SAD-u i Kanadi bilo je,48 posto novinarki i voditeljica, dok ih je danas 38 posto.
GMMP procjenjuje da diljem svijeta žene čine 37 posto svih novinara, što je isti udio kao i prije deset godina.
Tekst se nastavlja ispod oglasa