“Izgubljeno” Rubensovo platno pronađeno nakon 400 godina

Foto: Thinkstock

Portret flamanskoga umjetnika Petera Paula Rubensa za koji se vjerovalo da je izgubljen, pronađen je nakon gotovo 400 godina, piše u nedjelju BBC.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Da je riječ o studiji glave vojvode od Buckinghama koja je djelo slavnog slikara potvrdio je dr. Bendor Grosvenor, suradnika BBC-jeve serije “Britain’s Lost Masterpieces”.

Slika je bila u fundusu muzeja u Glasgowu, a nakon restauracije će biti izloženo u dvorcu Pollok House u vlasništvu obitelji Stirling Maxwell, nedaleko od Glasgowa.

Zbog višekratnog korištenja platna, odnosno višestrukog nanošenja novih slojeva boje kroz stoljeća, kao i prljavštine koja se nakupila, vjerovalo se da je riječ o kasnije nastaloj kopiji djela drugoga umjetnika.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Nakon restauriranja portreta Georgea Villiersa, prvoga vojvode od Buckinghama, direktor muzeja Rubenshuis, kuće u kojoj je nekoć živio i radio slavni slikar, Ben van Beneden potvrdio je da je riječ o originalnom Rubensu.

“Ovo je rijedak primjerak Rubensova portreta, koji pokazuje na koji je način umjetnik razvijao ovaj motiv”, kazao je Van Beneden.

“Šansa da se otkrije portret jedne od ključnih figura britanske povijesti nastao potezima kista jednoga od najvećih slikara svijeta, koji datira iz 1625., za mene je iznimno uzbudljivo otkriće”, rekao je dr. Grosvenor.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Vojvoda je bio kontroverzna ličnost iz jakobinskog razdoblja koji je od pripadnika nižeg plemstva postao jedan od bliskih suradnika Jamesa I., sina jedinca škotske kraljice Marije i njezina drugog supruga, engleskoga i škotskog kralja koji je u Škotskoj nosio titulu James VI.

Priroda njihova odnosa bila je tema brojnih rasprava. Neki su tvrdili da su bili ljubavnici, a većina ih je smatrala bliskim prijateljima.

Originalno Rubensovo djelo tijekom stoljeća su prekrili novi namazi boje na platnu drugih umjetnika, a neprepoznatljivosti vrijednoga djela pridonijele su i godine nakupljanja prašine i prljavštine. No znanstvena analiza drveta pokazala je da ono potječe iz 1620. te da se pripremalo za slikanje na način na koji se to činilo u Rubensovu atelieru.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Dodatni restauratorski radovi i rendgenske zrake pokazale su da nije riječ o kopiji već o originalnoj slici koju je naslikao sam Rubens.

Platno će biti ponovno izloženo u dvorcu Pollok House.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.