Kupci bijesni zbog divljanja cijena, ali i podlog trika kojim se služe proizvođači i trgovci

kupci trgovine
Foto: iStock by GettyImages

Austrijanci su šokirani jer u tamošnjim trgovinama živežnim namirnicama i supermarketima upakirani proizvodi odjednom imaju manju gramažu, a cijene su ostale iste ili su povećane, tvrdi organizacija Foodwatch Österreich u svom upravo objavljenom izvješću.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

> U sjeni inflacije ovim trikom varaju nas u trgovinama!

Kako prenosi Večernji list, isti izvor navodi kako je pregledima i provjerama u trgovinama utvrđeno da se “upakirani sadržaji smanjuju, a cijene ostaju iste. Trik je to kojim se proizvođači i neki trgovci koji imaju vlastite proizvode služe kako bi neprimjetno poskupili živežne namirnice.

Provjera na terenu

“Kod naših provjera ustanovili smo da je kod ama baš svih živežnih namirnica proteklih mjeseci smanjena količina. Unatoč toga cijene su znatno povećane”, rekla je voditeljica Foodwatcha Heidi Porstner. Napomenula je kako je provjera količine i pripadajuće cijene proizvoda napravljena nakon brojnih žalbi ogorčenih kupaca. Naime, kupci su u posljednje vrijeme primijetili da za smanjenu količinu proizvoda odjednom plaćaju istu ili još višu cijenu nego prije.

> Zbog čega divlja cijena kruha u Hrvatskoj?
> Zbog Vladina paketa mjera neki mesari razmišljaju o povlačenju mljevenog mesa iz prodaje

Porstner je istaknula kako su pri provjeri u obzir bila uzeta dva aspekta.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Prvi, da unatoč smanjivanju količine proizvoda, nije adekvatno smanjena i njegova cijena. I drugi, ne samo da nije smanjena cijena nego je još “dodatno povećana”. Posebno negativan osvrt dan je za tri proizvoda: kakao, sir i čips.

“Kod kakaa marke Ovomaltine, u odnosu na prijašnju količinu, nedostaje čak 100 grama. Sadržaj je smanjen za 10 posto, što znači pet šalica manje kakaoa. Ali unatoč tome se od početka godine za to plaća čak 20 posto više”, stoji u izvješću.

Napominje se kako je slična situacija i kod sira “Mondseer”, austrijskog proizvođača Woerle.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
> Ekonomist Jurčić savjetuje kako prosječna obitelj može uštedjeti: Ključ su recepti starijih generacija
> Dr. sc. Grubišić o poskupljenjima u trgovinama: Da ste toliko nezadovoljni, ne biste išli u taj dućan

Cijena sira je viša za sedam posto, a istovremeno ga dobiješ 30 grama manje. Kod čipsa marke Doritos Sweet Chili Pepper Nachos nedostaje po novom 12 posto prijašnjeg sadržaja, a unatoč tome cijena je povišena za gotovo 14 posto.

Što napraviti u takvim slučajevima, pitaju se ogorčeni Austrijanci?

“Dobro otvoriti oči i pažljivo gledati i čitati što piše na proizvodima”, savjetuje Foodwatch Österreich. Uz opasku, kako to baš i nije tako lako, jer bi kupac za usporedbu morao pamtiti staru odnosno prethodnu količinu proizvoda i cijenu po kojoj ga je tada kupio. No bez obzira što nije baš lako sve te podatke stalno pamtiti, kupci se unatoč tome pozivaju da pripaze da ne upadnu u stupicu proizvođača koji uz pomoć prikrivenih trikova svakodnevno pune svoju, a prazne kupčevu kućnu blagajnu odnosno džepove, piše Večernji list.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.