Vlada je na telefonskoj sjednici s popisa trgovačkih društava od strateškog i posebnog interesa ”skinula” osam tvrtki, za koje se predviđa privatizacija – Podravku, ACI, Končar – elektroindustriju, Petrokemiju, Croatia Airlines, Luku Rijeka, Croatia banku te Croatia osiguranje.
U obrazloženju odluke koja je objavljena na internetskim stranicama Vlade, navodi se da je Nacionalnim programom reformi za 2016., kao jedna od reformskih mjera, navedeno i poboljšanje raspolaganja i upravljanja državnom imovinom, odnosno reevaluacija strateške imovine i smanjenje državnog portfelja trgovačkih društava radi revizije popisa trgovačkih društava od strateškog i posebnog interesa na osnovi analize njihova poslovanja i važnosti. Cilj je te mjere i priprema za privatizaciju i prodaju nestrateških trgovačkih društava, a s krajnjim ciljem smanjenja proračunskog deficita i javnog duga te povećanja kreditnog rejtinga države.
Odlukom Vlade s popisa su skinute tvrtke ACI, u kojoj je državni udio oko 79 posto, Croatia Airlines, s državnim udjelom od gotovo 99 posto, Luka Rijeka, kojoj je država 33-postotni vlasnik, Croatia banka, koja je potpuno u državnom vlasništvu, kao i Petrokemija, u kojoj je država vlasnik oko 80 posto dionica.
Veliko je pitanje zašto toliko inzistiraju na prodaji hrvatske zrakoplovne kompanije ako sve projekcije pokazuju porast broja turista i povećani broj dolazaka zrakoplovom u Republiku Hrvatsku kao sve popularniju turističku destinaciju.
Treću godinu zaredom Croatia Airlines posluje s dobiti
Važno je za istaknuti da je hrvatski nacionalni avioprijevoznik Croatia Airlines ostvario u prošloj godini neto dobit od 13,8 milijuna kuna, bilježeći pozitivno poslovanje treću godinu zaredom.
Neto dobit porasla je u prošloj godini za 83 posto, na 13,8 milijuna kuna u odnosu na rezultate ostvarene 2014., objavila je kompanija, navodeći kao razlog pozitivnog trenda poslovanja sustavno provođenje programa restrukturiranja koji je uspješno priveden kraju.
Operativna dobit porasla je za 22 posto, na 16,7 milijuna kuna i bila je za 35 posto veća od one predviđene planom. Usporedbe radi, neto dobit 2014. iznosila je 7,5 milijuna kuna, a operativna dobit 13,7 milijuna kuna.
Zrakoplovima Croatia Airlinesa prošle je godine prevezeno 1,85 milijuna putnika, odnosno jedan posto više nego godinu prije, a kompanija je letjela u 31 odredište u domaćemu i međunarodnom prometu.
Za ovu godinu očekivani rast broja putnika je za 6 posto, na oko 1,97 milijuna, što znači da je od izrazitog značaja za hrvatski turizam.
Tijekom ovogodišnje sezone Croatia Airlines će izravno povezivati Hrvatsku s 35 odredišta u 20 europskih država, a u suradnji s partnerima i s cijelim svijetom, što će mu, kako ističe u priopćenju, omogućiti daljnji razvitak te još uspješnije pozicioniranje na europskom i svjetskom tržištu.
Sedam hrvatskih zračnih luka ove godine očekuje 7,7 milijuna putnika. To bi, u odnosu na prošlu godinu, bio porast od 8 posto, piše Vecernji.hr.
Na temelju svega navedenog, vidljivo je da Croatia Airlines itekako pogoduje hrvatskom turizmu, pa se moramo zapitati kako je moguće da se ne smatra tvrtkom od strateškog i nacionalnog značaja, ako već u tolikoj mjeri pridonosi rastu i razvoju Hrvatske?!