Cenzura ljevice: Plješću vrijeđanju neistomišljenika i zabranjuje pjesme koje ih kritiziraju

menart
Foto: snimka zaslona, fah, snimka zaslona, Deposit Photos, Rijeka 2020 EPK; fotomontaža: narod.hr

Nakon što je diskografska kuća Menart otkazala suradnju s reperskom grupom Tram 11 zbog nezadovoljstva lijevih medija sadržajem njihovih pjesama, postavlja se pitanja provodi li se u Hrvatskoj cenzura? Podsjetimo, dobro su nam poznati primjeri kada su medijski napisi ili kazališne predstave koje vrijeđaju određene osobe ili stajališta u društvu, proglašavani “satirom”, “ironijom” ili umjetničkom slobodom, dok je, istovremeno, cijeli album grupe Tram11 cenzuriran -zato što, uz mnogo psovki koje karakteriziraju rap, napada i kritizira i ljevicu, lijeve političare, novinarku koja provaljuje na tuđu terasu, udruge koje se hrane javnim novcem…

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Diskografska kuća Menart poručila je kako je “objava spomenutog albuma uvrijedila dio publike”, ali ne spominju kako je rap u svom izričaju uvijek prostački, dok je u rapu Tram 11 različito jedino to što se psovke odnose na ljevicu. 

Portal Novosti je izvijestio da se u spomenutom albumu radi o “koktelu homofobije i mizoginije, šovinističke jugo- i srbofobije, antikomunizma, negiranja ustaških zločina, mržnje prema medijima i liberalnom civilnom društvu, korona-skepticizma, prozivanja “izdajnika”, prizivanju militarizma i nasilja, uz standardni brutalni seksizam na ostatku albuma”.

Jedna rap grupa napada se samo zato što u svojim pjesmama ne funkcionira onako kako bi antifa i ljevica u Hrvatskoj to željeli.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Istovremeno, uratke ekstremne ljevice malo tko dovodi u pitanje te se u slučajevima kada ona vrijeđa i napada vrijednosti mnogih hrvatskih građana, to proglašava umjetnošću i slobodom izražavanja.

Donosimo samo neke primjere.

Frljićeva predstava 2018.: dr. Markić, dr. sc. Hasanbegović, biskup Bogović… prikazani kao svinje koje se na kraju ubija

U siječnju 2018. u zagrebačkom kazalištu Kerempuh, financiranog novcem Ministarstva kulture i Grada Zagreba, bila je premijerno prikazana Frljićeva verzija drame Luigija Pirandella “Šest likova traži autora”. Predstava je izazvala nevjericu i šok hrvatske javnosti jer su u njoj redateljevi neistomišljenici – biskup Mile Bogović, dr. Željka Markić, dr. Zlatko Hasanbegović, poznati hrvatski pjevač Marko Perković Thompson – prikazani kao svinje koje se na kraju ubija.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

> Dehumanizacija neistomišljenika financirana javnim novcem: Biskup Bogović, Hasanbegović, Markić, Thompson..prikazani kao svinje koje se na kraju ubija

> Evo tko je bio u publici koja je “burno pljeskala” Frljićevom oduzimanju ljudskosti neistomišljenicima

> Odvjetnik Prodanović oduševljen Kerempuhovom predstavom

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Među uzvanicima na premijeri koji su, kako je izvijestila HINA, burnim pljeskom pozdravili predstavu, bile su brojne osobe iz političkog i javnog života:

Davor Bernardić, predsjednik najveće oporbene stranke, SDP-aPredrag Matić, bivši SDP-ov ministar braniteljaMilanka Opačić, bivša SDP-ova ministrica socijalne politike i mladihMirando Mrsić, bivši SDP-ov ministar rada Milorad Pupovac, predsjednik SDSS-aČedo Prodanović i Jadranka Sloković, odvjetnici, te Anto Nobilo, odvjetnik, Budimir Lončar, bivši savjetnik Stipe Mesića i Ive Josipovića, Furio Radin, zastupnik talijanske manjine u Hrvatskom saboru i drugi.

Josip Jagić i pozdravi ubojstvima katoličkih svećenika

Upravo ovih je dana čovjek zadužen za odnose s javnošću stranke Možemo, Josip Jagić šokirao je javnost svojim istupom na društvenim mrežama kada je poručio da su vremena u kojima je ljevica u Hrvatskoj ubijala katoličke svećenike bila “dobra stara vremena”. Tim je komentarom Jagić popratio također degutantnu objavu Indexova novinara Gordana Duhačeka koji je sa simpatijama i uz smiješak primjetio kako je “ljevica u Hrvatskoj uvijek bila antiklerikalna” te kako nitko nije pobio više hrvatskih katoličkih svećenika “od Hrvata ljevičara”.

> Tko je Josip Jagić, PR Možemo, koji žali za vremenom kad je ljevica ubijala svećenike?

Tekst se nastavlja ispod oglasa

> Možemo imao presicu o građanskom odgoju, a njihov PR žali za vremenima kad je ljevica ubijala svećenike

> Ubojstva svećenika za vrijeme komunizma: Ovako su izgledala ‘dobra stara vremena’ PR-a Možemo – u brojkama

Komentar Josipa Jagića nije, kao što biste pretpostavili, rezultirao ostavkom navedenog, niti je stranka Možemo nakon toga otkazala suradnju ovom svom suradniku… Umjesto toga, uslijedilo je tek nešto što su Možemovci nazvali “isprikom”, a što je zapravo bilo Jagićevo opravdavanje vlastite objave u kojemu se izvlači na “ironiju”.

”Zaboravio sam kako internet ne trpi ironiju. Naravno da ne mislim da ikoga treba na ikoji način diskriminirati po vjerskoj ili drugoj osnovi. Žao mi je što se ovo protumačilo kao podrška nasilju ili bilo čemu goremu”, napisao je Jagić pokušavajući opravdati svoj nasilni tvit.

Ovo je, dakle, postupak ljevice koja javno simpatizira nasilje. A kada ju se za to prozove, ne napušta svoje pozicije. Kod rep skupine Tram 11 ljevica nije bila tako popustljiva kao prema svojem PR-ovcu koji je slavio nasilje.

Petokraka na riječkom neboderu – “umjetnička sloboda”?

Evo još jednog primjera. U Rijeci je, u sklopu programa Europske prijestolnice kulture 2020. na gradskom neboderu postavljena instalacija u obliku velike crvene petokrake zvijezde – simbola zločinačkog komunizma. Tako je u jednom hrvatskom gradu, u slobodnoj i demokratskoj hrvatskoj državi, vrh jednog nebodera bio urešen simbolom pod kojim su gotovo pola stoljeća ubijani oni koji su na bilo koji način izražavali drukčija stajališta od vladajućeg režima. Je li itko pomislio kako je žrtvama komunizma bilo gledati u ovakvu instalaciju, instalaciju koju su vladajući, i na lokalnoj i na državnoj razini, proglasili “umjetničkom slobodom”?

> (FOTO) Rijeka: Na neboderu osvanula komunistička crvena zvijezda petokraka

> Crvena petokraka u Rijeci u sklopu programa europske prijestolnice kulture!

> Plenkovićeva ministrica promijenila mišljenje o petokraki: Nekad tvrdila da je riječ o ‘umjetničkoj instalaciji’, sada – o ‘političkoj akciji’

No, mišljenje i osjećaji onih koje je komunizam na bilo koji način ranio, nisu bili bitni. Za razliku od slučaja zagrebačkih repera Tram 11, kojima se odmah prigovorilo kako njihovi tekstovi vrijeđaju osjećaje dijela publike.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.