Pokornička slavlja u zajednici za razvedene i ponovno vjenčane koji žele ponovno ući u crkvenu zajednicu – jedan je od putova predloženih na Biskupskoj sinodi o obitelji, na kojoj su pak jučer uditori na sinodi, odnosno sudionici koji nemaju pravo glasati, a među kojima su brojni laici, dali svoja svjedočanstva, prenosi ika.
Njihovim je izlaganjima završio prvi tjedan rada Sinode, tijekom kojega su sinodski oci održali 180 izlaganja, prenosi Hrvatski program Radio Vatikana. O temama koje su bile u središtu osmoga i devetoga sastanka sinode, na uobičajenom je brifingu 10. listopada govorio ravnatelj Tiskovnoga ureda Svete Stolice o. Federico Lombardi.
Posebno je bila zanimljiva tema o razvedenim i ponovno vjenčanim osobama, i o mogućnostima da pronađu nove putove prihvata u Crkvi, rekao je Lombardi. Usko povezan s tom temom jest sakramentalni vid što se tiče mogućnosti, koju mnogi žele, pristupanja prije svega Euharistiji.
U vezi s tim bila je zanimljiva primjedba u kojoj je istaknuto ono što je, u svoje vrijeme, bio učinio sveti Pio X. kada je odredio da djeca mogu pristupiti Euharistiji što je u to vrijeme smatrano krajnje revolucionarnim i novim, rekao je Lombardi. Tako je istaknuto da ima i hrabrih primjera jednoga pape – premda u drugačijim prilikama od naših – u razmišljanju i uvođenju novosti što se tiče prakse pristupanja Euharistiji, rekao je Lombardi.
„Osjetljiva” tema bila je i priprava za brak, za koju se, kako su istaknuli sinodski oci, valja temeljito brinuti, i kroz duže vrijeme jer, primijećeno je, sadašnja kratka priprava ne pomaže u razumijevanju svetosti veze.
O odgoju za brak i o pratnji parova opširno su govorili uditori na sinodi. U više je njihovih izlaganja istaknuto da laici trebaju biti više uključeni u vrijeme priprave para, jer u tim slučajevima veliki utjecaj ima snaga proživljenoga svjedočanstva. Iz njihovih je iskustava također proizišao poziv – sukladno uvjerenjima sinodskih otaca koji su dan ranije potvrdili nauk enciklike ‘Humanae Vitae’ Pavla VI. – na bolje poznavanje naravne metode reguliranja rađanja.
Sa socijalnoga i humanitarnog vida, kroz 33 izlaganja osme kongregacije osuđeno je manipuliranje s embrijima, i njihovo zamrzavanje, kao i težnja nekih zemalja i organizacija, posebno u Africi, da pobačaj i homoseksualne veze prikazuju kao „ljudska prava”, povezujući prihvaćanje tih pojmova s većom pruženom pomoći.
Govorilo se i o selilaštvu, te je posebno istaknut zahtjev za većom zaštitom prava na obiteljsko jedinstvo selilaca. Razmotreno je također pitanje zaštite djece rastavljenih roditelja, kao i pravo roditelja da sami izaberu odgojni nacrt koji najviše odgovara njihovoj djeci. Nisu izostavljeni ni slučajevi preminuća jednoga od supružnika, o kojima je govorila jedna udovica, zauzeta u udruzi koja se posvećuje susretima udovica i udovaca.
Tekst se nastavlja ispod oglasa