“Bog nas spašava tako da se čini malenim, bliskim i konkretnim. Iznad svega, on postaje malen”, rekao je papa Franjo na misi koju je slavio pri samostanu Jasna Gora u Częstochowi, povodom 1050. obljetnice „krštenja Poljske“. Sveti je Otac u homiliji istaknuo kako Bog izabire malene zato što se oni suprotstavljaju „oholosti života“ i govore istim jezikom kao i on: jezikom ponizne ljubavi koja oslobađa, piše Vatikanski radio.
Božji ulazak u povijest se nije ostvario trijumfom ili upadljivim očitovanjem, nego u jednostavnosti. Božje kraljevstvo, suprotno onome što bismo mi očekivali ili možda htjeli, dolazi u malenosti i poniznosti – kazao je Papa.
Božji način postupanja nam očituje njegovu bliskost i konkretnost. On je „među nama i brine se o nama, ne odlučujući umjesto nas i ne okupirajući se pitanjima moći“. Bog tako radije bira ono što je maleno, suprotno našim ljudskim sklonostima. Težnja „moći, veličini i vidljivosti je tragično ljudska i velika napast koja svugdje pokušava prodrijeti“ – upozorio je Sveti Otac.
Bog je blizak; ne želi biti vladar kojeg se imamo bojati, ostajući udaljen na nebeskome prijestolju, nego se voli „spustiti“ u naše svakodnevne događaje kako bi hodao s nama. Papa je istaknuo kako je i Crkva to dužna činiti: slušati, uključiti se i biti bliska, dijeleći radosti i napore naroda.
Božja konkretnost odražava se u povijesti Poljske, osobito u prenošenju vjere u obiteljima. Rekao je da u „Mariji pronalazimo potpunu usklađenost s Gospodinom“, tako da se „božanska nit“ u povijesti isprepliće s „marijanskom niti“. Preko Blažene Djevice je Bog „sišao k nama kako bi se učinio bliskim i konkretnim“. Dodao je da Marija „ulijeva želju da se nadiđu zločini i rane iz prošlosti“ kako bi se „sa svima stvaralo zajedništvo, ne upadajući u iskušenje izoliranja ili nametanja“.
Ona „nije gospodarica ili protagonist, nego Majka i službenica“ – nastavio je Papa, potičući: „Molimo za milost da usvojimo njezinu senzibilnost“ u služenju potrebnima i trošenju života za druge, „bez preferencija i razlikovanja“. „Malo koristi prijelaz s ‘prije’ na ‘poslije Krista’, ako to ostaje samo podatak u povijesnim zapisima“ – ustvrdio je na kraju i poželio: „Neka se u svakome dogodi unutarnji prijelaz, uskrs srca“ tako da djelujemo u „malenosti“ s „jednostavnim i otvorenim srcem“.