Jeste li gledali? Na dokovima New Yorka ili zašto se ne smijemo praviti naivni

Foto: Snimka zaslona

“Na dokovima New Yorka” u originalu “On the Waterfront” istinit je film o tome zašto se ne smijemo praviti nijemima i gluhima i kako jedan čista djevojka i jedna hrabar svećenik mogu biti katalizatori moćne promjene i pobijediti organizirani kriminal. Ovo je duboko katolički film kojem nekoliko holivudskih kompromisa nije uspjelo oduzeti snagu koja je danas itekako potrebna kako bismo se podsjetili kako izgleda čast, hrabrost i čvrsta vjera.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Na dokovima New Yorka američki je kriminalistički dramski film snimljen 1954. o sindikalnom nasilju i korupciji među lučkim radnicima. Film je režirao Elia Kazan, a scenarij je napisao Budd Schulberg. Glavne uloge tumače Marlon Brando, Karl Malden, Lee J. Cobb i Eva Marie Saint. Originalnu muziku je komponirao Leonard Bernstein. Film je osvojio 8 Oscara, uključujući i one za najbolji film, najboljeg glumca i najboljeg redatelja. Fantastična glazba u ovom filmu je ujedno i jedina Bernsteinova originalna filmska muzika koja nije bila prilagođena za mjuzikl.

Lik oca Barryja, kojeg je glumio Karl Malden, temeljen je na stvarnom svećeniku s dokova, ocu Johnu M. Corridanu, koji je djelovao na području zapadnog Manhattana. Schulberg ga je često intervjuirao, a napisao je i predgovor za knjigu Allena Raymonda, “Waterfront Priest”. Naime film Na dokovima New Yorka temeljen je na seriji od 24 članka u listu New York Sun, koje je napisao Malcolm Johnson, “Kriminal na dokovima”. Serija članaka osvojila je 1949. Pulitzerovu nagradu za lokalno novinarstvo. Priča je detaljno opisala raširenu korupciju, iznuđivanje i reket na dokovima Manhattana i Brooklyna. Lik glavnog junaka Terryja Malloya (Brando), koji se bori protiv korupcije, temeljen je na stvarnom lučkom radniku Anthonyju Di Vincenzu, koji je svjedočio pred Odborom za dokove o životu na dokovima Hobokena, te bio odbačen zbog svojeg čina. Di Vincenzo se sporio i na kraju se nagodio s Columbia Pictures oko otkupa prava na ono što je smatrao svojom pričom.

Lik Johnnyja Friendlyja temeljen je na mafijašu koji se zvao Albert Anastasia.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Više o filmu pročitajte na Frendica.hr

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.