“Na dokovima New Yorka” u originalu “On the Waterfront” istinit je film o tome zašto se ne smijemo praviti nijemima i gluhima i kako jedan čista djevojka i jedna hrabar svećenik mogu biti katalizatori moćne promjene i pobijediti organizirani kriminal. Ovo je duboko katolički film kojem nekoliko holivudskih kompromisa nije uspjelo oduzeti snagu koja je danas itekako potrebna kako bismo se podsjetili kako izgleda čast, hrabrost i čvrsta vjera.
Na dokovima New Yorka američki je kriminalistički dramski film snimljen 1954. o sindikalnom nasilju i korupciji među lučkim radnicima. Film je režirao Elia Kazan, a scenarij je napisao Budd Schulberg. Glavne uloge tumače Marlon Brando, Karl Malden, Lee J. Cobb i Eva Marie Saint. Originalnu muziku je komponirao Leonard Bernstein. Film je osvojio 8 Oscara, uključujući i one za najbolji film, najboljeg glumca i najboljeg redatelja. Fantastična glazba u ovom filmu je ujedno i jedina Bernsteinova originalna filmska muzika koja nije bila prilagođena za mjuzikl.
Lik oca Barryja, kojeg je glumio Karl Malden, temeljen je na stvarnom svećeniku s dokova, ocu Johnu M. Corridanu, koji je djelovao na području zapadnog Manhattana. Schulberg ga je često intervjuirao, a napisao je i predgovor za knjigu Allena Raymonda, “Waterfront Priest”. Naime film Na dokovima New Yorka temeljen je na seriji od 24 članka u listu New York Sun, koje je napisao Malcolm Johnson, “Kriminal na dokovima”. Serija članaka osvojila je 1949. Pulitzerovu nagradu za lokalno novinarstvo. Priča je detaljno opisala raširenu korupciju, iznuđivanje i reket na dokovima Manhattana i Brooklyna. Lik glavnog junaka Terryja Malloya (Brando), koji se bori protiv korupcije, temeljen je na stvarnom lučkom radniku Anthonyju Di Vincenzu, koji je svjedočio pred Odborom za dokove o životu na dokovima Hobokena, te bio odbačen zbog svojeg čina. Di Vincenzo se sporio i na kraju se nagodio s Columbia Pictures oko otkupa prava na ono što je smatrao svojom pričom.
Lik Johnnyja Friendlyja temeljen je na mafijašu koji se zvao Albert Anastasia.