Najpogođenija industrija: U mjesec dana četiri slavna megakruzera završila u rezalištu

Foto: Fah

Cruising industrija jedan je od najteže pogođenih segmenata turizma, a s obzirom na to da nitko još jasno ne vidi svjetlo na kraju tunela, najpoznatije svjetske kompanije za kružna putovanja krenule su u kresanje troškova od kraja srpnja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

I to kresanje koje predviđa ne samo umirovljenje nego i demontažu odnosno rezanje postojećih kruzera koji su posljednjih tjedana završili u Turskoj ili Italiji, u gradovima Aliağa odnosno Piombino.

Iako svjetske kompanije nerado izvještavaju o konkretnim brodovima kojima su namijenile smrt u rezalištima, zasad je poznato da su u Aliaği završila tri broda: brodovi Monarch i njegova “sestra” Sovereign kompanije Pullmantur Cruises te Carnival Fantasy tvrtke Carnival Cruises, inače najveće cruising kompanije u svijetu sa sjedištem u Sjedinjenim Američkim Državama, piše novac.hr.

Smrt u Piombinu u naredna tri mjeseca dočekat će i kruzer Costa Victoria, također u vlasništvu Carnival Cruisesa kao jedan od prvih brodova koji je osuđen na demontažu kao posljedicu teške koronakrize, pandemije koja, prema pisanju Financial Timesa, Carnival Cruisu mjesečno iz džepa izbija oko milijardu dolara, koliko je potrebno da bi ta kompanija održavala trenutno usidrenu flotu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Prema procjenama CLIA, najveće međunarodne cruising ​udruge, pandemija je spriječila kružna putovanja za otprilike 32 milijuna putnika, koliko ih je zbog zabrana kružnih putovanja ove godine ostalo kod kuće, a iako su s početkom kolovoza neke kompanije nastavile putovanja na manjim kruzerima, većina velikih i dalje ne plovi, što se na dnevnoj bazi reflektira na njihovoj zaradi odnosno gubicima. Logičan potez u takvim je uvjetima umirovljenje, pa čak i demontaža postojećih brodova, od kojih dobar dio u rezalištima završava puno prije nego što bi se to dogodilo u normalnim okolnostima.

I dok prosječan kruzer u prodaju ili rezalište obično ide nakon 30 do 40 godina službe, Costa Victoria na rezanje je stigla prije 24. rođendana. U promet je bila puštena 1996. godine, mogla je prevoziti 1928 putnika, a izvjesno je da neće biti jedina koju će ova kompanija demontirati.

Još u lipnju, naime, Carnival Cruise najavio je da će umiroviti najmanje šest svojih brodova, a zasad je poznato da je na rezalištu u Turskoj završio i njihov Carnival Fantasy. U istom rezalištu u Turskoj završili su i Pullmanturovi Monarch i Sovereign. Ovaj prvi star je 30 godina i težak 74 tisuće tona, a kada je pušten u promet, 1991. godine, bio je jedan od najvećih kruzera na svijetu koji je mogao prenijeti 2700 putnika.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Umirovljenje dijela svoje flote najavila je i kompanija Norwegian Cruise Line, iako nije specificirala o kojim je točno brodovima riječ, no američki mediji spekuliraju o više od 20 kruzera kojima će ove godine, zbog pandemije, odzvoniti.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.