Umjetnički paviljon spreman za otvorenje Joana Miroa

“Sretan sam što se izložba predstavlja u Zagrebu, gdje je Miro već izlagao, ali nikada u ovolikom opsegu”, rekao je na današnjoj konferenciji za novinare Olivier Kaeppelin, direktor Fundacije Maeght, koji uz ravnateljicu Umjetničkog paviljona potpisuje autorsku koncepciju izložbe.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Miro nas uvodi u čudesan svijet snova i neobičnih likova iz vremena njegovog djetinjstva, a posebno sam zadovoljan što je u Zagrebu i rijetko izlagana velika tapiserija koja izražava sve ono što je u središtu njegova rada, vitalnost, izražajnost boja i sposobnost da nas ponese, istaknuo je.

Među četrdesetak izloženih radova je čak 21 Miroova skulptura, kojih Fundacija Maeght ima najviše u svijetu. Na izložbi su skulpture predstavljene kroz razdoblje od dva desetljeća, od ranih šezdesetih, kada se počeo ozbiljnije zanimati za taj oblik likovnog izražavanja, do početka osamdesetih.

S obzirom na to da je Miro jedan od najvećih crtača modernog razdoblja 20. stoljeća, predstavljamo i njegove crteže, od svih velikih slikara tog vremena, njegovi su radovi bili najživlji i najprovokativniji, rekao je Kaeppelin, ustvrdivši kako je on aktualan i danas, cijene njegovih djela rastu, a mnogi mladi umjetnici referiraju se na njegov rad.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Po riječima Jasminke Poklečki Stošić, izložba u Umjetničkom paviljonu od prvog je trenutka osmišljena kao prožimanje dijaloga između Fundacije Maeght i slavnog umjetnika, te na vrlo suptilan način isprepliće priču o dvije osobe, Miroa i Aimea Maeghta, koji su, uz ostale, oblikovali umjetnost prošlog stoljeća.

Uz sponzore i pokrovitelje održavanje izložbe su na konferenciji pozdravili zagrebački gradonačelnik Milan Bandić te, u ime Ministarstva kulture, Nevena Tudor Perković, koja je izrazila uvjerenje da interes za izložbu neće biti velik samo u Hrvatskoj nego i u regiji, te da će ju organizirano posjećivati i škole.

U Umjetničkom paviljonu su izložene, među ostalim, “Djevojka koja nestaje”, djelo reproducirano u brojnim pregledima povijesti umjetnosti, “Milovanje ptice”, skulptura visoka tri metra smještena u središtu rotonde Paviljona, te niz ulja na platnu “Rođenje dana”, “Žena i ptica”, “Let ptica u praskozorje”, “Pjev livade” i skulpture “Glava i ptica”, “Žena koja sjedi s djetetom”, “Ekvilibrist”, “Okrunjena glava”.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Prva dva otvorenja namijenjena su uzvanicima, a vrata jednog od najljepših zagrebačkih izložbenih prostora, koji je za ovu prigodu zatamnjen, čime su Miroova djela još više dobila na izražajnosti, za posjetitelje se otvaraju 2. listopada 2014. do 8.veljače 2015. godine.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.