NASA u problemima: Što i kako s izmetom u svemiru?

Foto: fah

Obavljanje velike nužde u svemiru nije baš jednostavno, ali je neophodno potrebno za preživljavanje posade, zbog čega je američka svemirska agencija NASA pozvala izumitelje diljem svijeta da ponude inovativne zamisli o nekoj vrsti novih svemirskih toaleta.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kampanjom pod nazivom “Space Poop Challenge” NASA nastoji prikupiti što više inovativnih ideja o novim svemirskim odijelima koja bi bila u stanju prikupljati urin, fekalije i menstrualnu krv i zadržati ih do šest dana, stoji u priopćenju objavljenom na NASA-inim internetskim stranicama.

Svemirska agencija će najuspješnija idejna rješenja nagraditi s 30.000 dolara. Rok za podnošenje zamisli je 20. prosinca.

Unatoč tome što svemirski brodovi imaju toalete, astronauti za vrijeme polijetanja rakete, kao i za vrijeme spuštanja na Zemlju ili tijekom misije u svemiru nose posebno dizajnirane pelene, a one se mogu koristiti samo jedan dan.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Inovativna svemirska odijela trebala bi imati i dio u kojemu bi se tijekom najmanje 144 sata zadržavali urin i stolica, a da pritom ne predstavljaju zdravstvenu opasnost za astronaute.

Pronalazak rješenja iznimno je važan kada je posrijedi NASA-in plan slanja ljudi na Mars 2030.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.