Mediatoolkit: HDZ-u i SDP-u popularnost pada, Neovisni za Hrvatsku i Petir ispred Živog zida i Starta

Foto: Fah (Fotomontaža: Narod.hr)

Još nas nekoliko dana dijeli od izbora hrvatskih predstavnika za Europski parlament. Izbori će se održati u nedjelju, 26. svibnja, a glasovat će moći svi građani Republike Hrvatske koji imaju biračko pravo.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Građani će birati između 33 pravovaljane kandidacijske liste na kojima se nalazi ukupno 396 kandidata. Glasuje se tako da se zaokruži redni broj ispred željene kandidacijske liste, a ako birač želi na toj kandidacijskoj listi dati prednost određenom kandidatu, treba zaokružiti i redni broj tog kandidata.

Hrvati će ovoga puta birati 12 zastupnika. No, ako se pitanje Brexita ne riješi do konstituiranja novog saziva Europskog parlamenta, u Strasbourg će ipak ići njih 11.

Zagrebačka tehnološka tvrtka Mediatoolkit analizirala je popularnost izbora za Europski parlament i kandidacijskih lista na društvenim mrežama i webu. Ovi su izbori specifični po tome što intenzitet kampanja ne raste bliženjem samog dana izbora, već je najveći broj spominjanja zabilježen na samom početku prilikom najava kandidata.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Objave o Europskom parlamentu pretežito su pisane u pozitivnom tonu (55,7%), a najviše je objava bilo na webu 68,8%, Facebooku 13% te Twitteru 7,8%.

Najpopularnije liste na društvenim mrežama

Prema HRT-ovom istraživanju raspoloženja hrvatskog biračkog tijela, ​HDZ će u Strasbourg slati pet zastupnika, ​SDP tri, a ​Amsterdamska koalicija​, ​Živi zid i ​Most po jednog.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Plenkovićeva lista lojalista za EU parlament: Ljudi koji će i dalje služiti njemu, a ne Hrvatskoj

No, kada bismo sudili prema broju internetskih objava, situacija bi bila ponešto drugačija. ​

HDZ ​ima najveći broj spominjanja sa 15,2%. Iza njega slijede ​Amsterdamska koalicija s 13,5%, ​SDP s 13,4% te Most ​sa 7,8%, dok se ​Živi zid ​sa svojih 4,2% nalazi iza ​Neovisnih za Hrvatsku​, ​Marijane Petir, SDSS-a​ i ​Narodne stranke.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Foto: Mediatoolkit

SDSS ima gotovo četiri puta više negativnih nego pozitivnih spominjanja

SDP prednjači s negativnim spominjanjima. Istovremeno, kada gledamo omjer negativnih u odnosu na ukupan broj spominjanja, SDSS i Neovisni za Hrvatsku se spominju u pretežito negativnom sentimentu. Na grafu vidimo da SDSS ima gotovo četiri puta više negativnih nego pozitivnih spominjanja. Pojedinačno, SDP ima omjer od 45,2% pozitivnih objava naspram 54,8% negativnih. Od ukupnog broja od 660 spominjanja SDSS-a, čak je 78,7% negativno.

Foto: Mediatoolkit

Najspominjaniji kandidati: Ressler, Picula, Maras, Beljak, Esih

Kada se radi o kandidatima na kandidacijskim listama, iz analiza je pokazala koji su kandidati najviše spominjani na društvenim mrežama. S HDZ-ove liste najviše je spominjan Karlo Ressler, a od SDP-ovaca najviše je objava o Toninu Piculi, Ranku Ostojiću, Gordanu Marasu i Predragu Matiću. Najpopularniji kandidat Amsterdamske koalicije je Krešimir Beljak, dok je iz MOST-a najviše spominjanja imao Božo Petrov, a iz Živog zida Ivana Delaš.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Najveći porast broja objava o pojedinom kandidatu dogodio se 8. svibnja na obljetnicu ulaska partizanskih jedinica u Zagreb kada je Bruna Esih svojom Facebook objavom podigla prašinu.

Bruna Esih: ‘Danas je obljetnica jugoslavenske okupacija Hrvatske koja je dokinuta krvlju u Domovinskom ratu’

Iz analize se, također, mogla primjetiti jedna zanimljivost. Naime, pokazano je da se uz spominjanja SDP-a često povezivao i Plenković, koji je kandidat najveće SDP-ove opozicijske stranke.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.