Utjecaj rodne ideologije: Tvrtka John Lewis ukinula oznake “dječaci” i “djevojčice” na dječjoj odjeći

Foto: Thinkstock

Prodavaonica odjeće John Lewis postala je prvi maloprodajni lanac u Velikoj Britaniji koji je uklonio oznake spolova s dječje odjeće. Ova marka ne samo da je s odjeće maknula etikete „djevojčice” i „dječaci” , nego je u svojim trgovinama ukinula i zasebne odjele za djevojčice i dječake.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Foto: Twitter

Na odjeći John Lewisa sada će jednostavno pisati „dječaci i djevojčice” ili „djevojčice i dječaci”.

Novi zakon u Kanadi: Roditeljima će oduzimati djecu ako ne pristaju na njihov “rodni identitet” i “seksualnu orijentaciju”

Školske uniforme jedina su vrsta odjeće koja još nije zamijenjena, ali i to će se uskoro učiniti.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Stil odjeće nije se promijenio – još uvijek ima haljina i suknji sa cvjetnim uzorkom, ali tvrtka naglašava da ih mogu nositi i djevojčice i dječaci. Također je pokrenuta nova “unisex” linija dječje odjeće, u kojoj su haljine s uzorkom dinosaura i majičice bez rukava sa svemirskim brodovima.

Belgija je 6. država koja je omogućila promjenu spola “rodnim samoodređenjem”

Caroline Bettis, voditeljica linije dječje odjeće u John Lewisu, rekla je: „Ne želimo podržavati rodne stereotipe u svojim John Lewis odjevnim kolekcijama, nego želimo pružiti veći izbor i raznolikost svojim kupcima, kako bi roditelj ili dijete mogli odabrati što žele odjenuti.”

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Rodna ideologija na djelu: Malta uvela oznaku ‘X’ za spol na putovnicama, osobnim iskaznicama i radnim dozvolama

Na web stranici John Lewis još se uvijek nalaze zasebni odjeljci za dječake i djevojčice, ali je to trenutno u razmatranju te će se stranicu najvjerojatnije uskladiti s trgovinama.
Vijest o ukidanju oznaka o spolu na odjeći za dječake i djevojčice došla je u jeku kontroverzije s trgovinom koja je prodavala ružičaste kape s natpisom „Buduća žena nogometaša.”

Mnoge druge robne marke u prošlosti su bile na udaru zbog svoje odjeće.
Primjerice, Gap se našao pod paljbom nakon što je u svojoj reklami za novu kolekciju dječje odjeće, djevojčice nazvao „društvenim leptirićima”, a dječake „malim znanstvenicima.”

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Dječak koji se osjećao kao djevojčica požalio zbog hormonske terapije: Zapravo sam se osjećao ugodno u vlastitom tijelu

Asda je također naišla na kritike zbog “rodne nejednakosti”, jer su na odjeću za djevojčice stavili slogane poput „Hej slatkice” i „Poniji su zakon”, u usporedbi s „Budući znanstvenik” i „Dečki k’o dečki” na odjeći za dječake.

Ali ne slažu se svi s idejom “rodno – neutralne” odjeće za djecu.

Torijevski zastupnik u britanskom parlamentu Andrew Bridgen rekao je: „Nemam pojma što je spopalo John Lewis da to učine. Etikete i znakovi „dječaci” i „djevojčice” su informativni. Mislim da bi njihovo uklanjanje moglo biti vrlo zbunjujuće za kupce.”

Tekst se nastavlja ispod oglasa

„Čini se kako politička korektnost i dalje napreduje, a o tome ide li u pravom smjeru dalo bi se raspravljati. Ne mislim da ima mnogo kupaca koji bi kupili haljinu za svog šestogodišnjeg dječaka.”

Ali neki ovaj potez smatraju ogromnim korakom u pravom smjeru te komentiraju:

“To su fantastične vijesti i nadamo se da će i druge robne kuće i online trgovine krenuti u istom smijeru,” izjavili su predstavnici skupine koja je pokrenula kampanju „Neka odjeća bude samo odjeća” (engl. Let Clothes Be Clothes).

„Majica kratkih rukava trebala bi biti jednostavno majica kratkih rukava, a ne majica samo za djevojčice ili samo za dječake.”

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.