Tvrtka Apple preokrenula je do sada poslovni pristup osobnim računalima, prodaji glazbe i mobitelima. Je li tržište automobila njezina sljedeća meta?
Takve glasine pojavile su se nakon izvješća u Wall Street Journalu i Bloombergu da tim Apple-a od nekoliko stotina ljudi radi na električnom automobilu.
To bi stavilo Apple u isto društvo s automobilskim pionirima poput Tesle i Googlea koji su se okrenuli autoindustriji, jačajući konkurenciju na polju automobila budućnosti.
“Automobilska industrija i dalje je važna. No, razlika je u softveru”
“Tehnološke tvrtke shvaćaju koliko je važan automobil u digitalnoj slagalici koju čini suvremeni život”, kaže analitičar Thilo Koslowski.
“Ovo je tek početak. Automobilska industrija i dalje je važna. No, razlika je u softveru.”
Apple je već ranije pokazivao interes za ulazak u nova područja poput Apple TV projekta koji se nikada nije ostvario.
Etablirane automobilske tvrtke i dalje drže snažne pozicije, no ulazak tehnoloških tvrtki postavlja temelje za budućnost.
“To se može brzo primjeniti”, kaže Koslowski.
Automobili tvrtke Tesla na baterije pokazali su da ništa ne može zaustaviti nove tvrtke od ulaska u tu industriju.
Apple iAuto
Na prvi pogled iAuto bi se mogao uklopiti u Appleov postojeći poslovni model. Istina, tvrtka se tijekom desetljeća proširila od osobnih računala na uređaje za reprodukciju glazbe, pametne telefone, tablete i satove. No, sve su to samo računala u različitim oblicima.
Automobil će biti sasvim nova kategorija proizvoda, što znači da će tvrtka morati razviti potpuno nova područja stručnosti što bi predstavljalo značajno odstupanje od poslovne politike.
Iako nije netočno opisati današnje automobile kao računala na kotačima, zahvaljujući velikim ulaganjima u tehnologiju, automobilska industrija u posljednjih nekoliko desetljeća razvila je puno specifične tehnologije koja ostaje u domeni etabliranih tvrtki.
Pred Appleom je i poštivanje vrlo strogih sigurnosnih pravila a i stvaranje potpuno nove logistike, različite od one kojom primjerice šalju tisuće iPhonea jednim prijevoznikom.
Osim toga za električne automobile nema previše interesa dok god su cijene nafte ovakve.
Tekst se nastavlja ispod oglasa