Američki regulator upozorio na novi potencijalni rizik Boeingova zrakoplova

epa07434756 A sign is seen outside the headquarters of the US Federal Aviation Administration (FAA) in Washington, DC, USA, 13 March 2019. The FAA announced the grounding of all Boeing 737 Max aircraft operated by US airlines or in US territories following the crash of Ethopian Airlines flight 302 on 10 March 2019 and the 29 October 2018 Lion Air crash. The order grounds over 70 aircraft, including both the Max 8 and Max 9. EPA/MICHAEL REYNOLDS

Tijekom testiranja na simulatoru Savezna uprava za zrakoplovstvo (FAA) utvrdila je da pilot ne može brzo vratiti kontrolu nad zrakoplovom ako automatizirani sustav za upravljanje letom usmjerava zrakoplov prema dolje, tumači upućeni neimenovani izvor.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Regulator je poručio da će ukinuti zabranu prometovanja zrakoplova “kada ocijenimo da je siguran”.

„FAA je nedavno otkrila potencijalni rizik koji Boeing mora ublažiti”, stoji u priopćenju.

Iz Boeinga su priopćili da rješenje softverskog problema na 737 MAX-u koji razvijaju zadnjih osam mjeseci trenutno ne rješava novoutvrđeni problem.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

„Boeing se slaže s odlukom i zahtjevom FAA-a i radi na zatraženom softveru kako bi udovoljila zahtjevu. Boeing neće tražiti dozvolu za povratak u promet 737 MAX-a dok ne ispunimo sve zahtjeve za pribavljanje te dozvole i za siguran povratak zrakoplova u promet”, stoji u Boeingovom podnesku Komisiji za burze i vrijednosne papire.

U priopćenju za medije objavljenom u srijedu tvrtka je također istaknula da će ispunjavanje tog „uvjeta” smanjiti radno opterećenje pilota budući da će “locirati potencijalni izvor automatske stabilizacije leta zrakoplova”.

Međunarodno udruženje za zračni prijevoz (IATA) u srijedu je u Montrealu organiziralo skup na kojem su regulatori i 40 zrakoplovnih kompanija iza zatvorenih vrata razgovarali o problemu povratka u promet prizemljenih Boeinga 737 MAX.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Zrakoplovi su prizemljeni nakon nesreće u Etiopiji 10. ožujka, te one u Indoneziji u listopadu prošle godine, u kojima je ukupno stradalo 346 ljudi.

Nakon sastanaka IATA je pozvala na globalno usklađivanje novih zahtjeva za obuku letačkih posada 737 MAX-a.

“Tragedije Boeing 737 MAX-a strašna su opomena za sektor kojem je sigurnost glavni prioritet”, naglasio je izvršni direktor udruženja Alexandre de Juniac.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“Vjerujemo da će (američka) Savezna uprava za zrakoplovstvo kao regulator nadležan za izdavanje dozvole voditi računa o sigurnom povratku zrakoplova u promet. Potđujemo također dužnost regulatora širom svijeta da neovisno odlučuju o FAA-inim preporukama”, dodao je de Juniac.

“Istodobno podsjećamo da je zrakoplovstvo globalno integrirani sustav koji se oslanja na globalne standarde, uključujući međusobno priznanje, povjerenje i reciprocitet među regulatorima”, poručio je.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.